Over de kop
Simone - PWA

Het pakket zit uitstekend in elkaar, met gerichte tips voor decor, kleding e.d. Ik heb zelf nu 2x met een musical gewerkt van Rep en Roer. Met beide heb ik goede ervaringen.

8

Over de kop
A.A. van emmerick - oosterveldschool

Het is alweer een paar maanden geleden dat ik jullie mail heb ontvangen met de vraag hoe de musical dit jaar bij ons is verlopen. Ik ben een poos “uit beeld” geweest. Ik kon even niets. Nu wil ik alsnog even reageren, want de musical was een groot succes. We hebben hem qua tekst en dans wel aangepast, omdat we de laatste jaren maar 12 kinderen hadden in groep 8. Ze wilden niet samen met groep 7. Jullie musicals zijn vrolijk en de muziek ligt lekker in het gehoor. Ondanks alle drukke bezigheden van de kinderen vinden ze het heel leuk om de eindmusical te oefenen en op te voeren. Dit jaar voor alleen de ouders en broertjes en zusjes. De uitvoering is in ons dorpshuis. Dat heeft een vast toneel. Het decor schilderen de kinderen op grote stroken behang, die dan voor het decor van de plaatselijke toneelgroep worden gehangen. Het licht en geluid wordt vrijwillig verzorgd door de eigenaar van de plaatselijke elektrawinkel. (Klinkt allemaal heel dorps, maar iedereen staat hier voor elkaar klaar) wij hebben altijd prima licht en geluid. Zelf vind ik het nog steeds prettig om de geluiden en de liedjes op een cd te branden. Heel ouderwets, maar mij gaat dat het beste af. Je kunt dan zelf de volgorde bepalen en weg laten wat niet van toepassing is. De kinderen vinden het spelen op een echt toneel en niet in school ook heel speciaal. Na die tijd krijgen ze allemaal nog een persoonlijke speech en is er tijd voor een hapje en drankje verzorgt door de ouderraad. We hebben al 7 of 8 mucicals van jullie gespeeld. Allemaal een succes. Met vriendelijke groet, Annette

8

Over de kop
Ever Jan - O.B.S. de Burght

Het was een erg leuke musical met veel humor die geschikt is voor grote groepen. Het werken met de app is ideaal en de musical wordt erg volledig aangeleverd. Hij was wel behoorlijk aan de lange kant. Een uur max. zou ideaal zijn.

9

Over de kop
Kristin Bierman - Jenaplan Zonnewereld

De sprookjesfiguren was heel leuk en grappig. Ook de andere personages waren interessant voor de kinderen. Het decor vraagt wel even wat tijd en energie, maar als het af is dan is het ook echt fantastisch. De liedjes zijn onroerend en tegelijkertijd vrolijk. Het dansen ging de kinderen heel goed af.

10

Over de kop
Marloes Mekenkamp - Sint Bavo

De koppeling met de Efteling was zo leuk en herkenbaar voor iedereen. Alle rollen waren weer goed uitgewerkt en alle extraatjes via de Facebookpagina ed waren zo leuk! Jullie zijn bij onze voorstelling komen kijken en toen hebben wij al laten weten dat wij het een top musical vonden!

9

Niet te filmen!
Robin - basisschool de Touwladder

Rep en Roer maakt het voor elke leerkracht duidelijk en fijn om mee te werken! Ook al ben je niet thuis in toneelspelen, zingen, dansen, e.d. je kan er altijd mee vooruit!

9

Over de kop
Justin - Delteyk

De musical was erg leuk met 30 leerlingen. Leuke muziek en toepasselijke tekst!

9

Verboden te voeren
Annemieke - De Grondtoon

Wij hebben met een klas van 20 de musical 'Verboden te voeren' uitgevoerd. We hebben gekozen voor de versie met de meeste rollen, waardoor er veel kinderen een dubbelrol hadden! Dit was heel prima te doen! Het verhaal leefde dicht bij de kinderen en de humor en interactie met het publiek waren geweldig! Ik zou deze zo weer uitkiezen, maar kijk ook zeker uit naar jullie andere musicals! Voor mij was het de eerste keer als leerkracht om een musical te repeteren, maar alles staat zó duidelijk beschreven dat ook ik ervan heb genoten.

8

Over de kop
Laura - Bs de Weiert